“Sapa Aruh” the Yogyakarta Government’s New Communication Strategy of Digital Media Management (@humasjogja)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agrawal, S., & Kaur, N. (2015). Influence of Social Media Marketing in Indian Pharmaceutical Industry. International Journal, 3(4), 325–328.
Alma Fikhasari. (2019). Peran Media Sosia Dalam Manajemen Media Online (Studi Kasus Tirto.Id). Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 02(2009), 55–59.
Anggreani, M. D., Purnomo, E. P., & Kasiwi, A. N. (2020). Ruang Publik Virtual Sebagai Pintu Komunikasi Government to Citizen (Studi Kasus: Perbandingan Media Sosial Pemerintah Kota Yogyakarta dan Surabaya). Jurnal MODERAT, 6(1), 203–221. https://jurnal.unigal.ac.id/index.php/moderat
Ariprahara, G. (2012). Kajian Analisis Identifikasi Iklan Luar Ruang Wall Painting. Visualita, 4(1), 1–24. https://doi.org/10.33375/vslt.v4i1.1108
Aziz, kevin bramantya. (2016). Kiprah Kepemimpinan Sultan Hamengku Buwono X Dalam Refleksi Sewindu Keistimewaan Daerah Istimewa Yogyakarta. 15(2), 1–23.
Danisa Maharani Saleh, S. (2018). PERAN HUMAS DALAM MEBERIKAN PELAYANAN KEPADA MASYARAKAT DI DINAS KOMUNIKASI INFORMASI DAN PERSANDIAN KOTA YOGYAKARTA. E- Journal Pendidikan Administrasi Perkantoran, VII(2), 206–213.
Fardiah, D., Rinawati, R., Darmawan, F., Abdul, R., & Lucky, K. (2020). Media Literacy for Dissemination Anticipated Fake News on Social Media. Mediator: Jurnal Komunikasi, 13(2), 278–289. https://doi.org/10.29313/mediator.v13i2.6624
Hajati, R., Perbawasari, S., & Hafiar, H. (2018). Manajemen Aktivitas Media Sosial Akun Instagram @Indonesiabaik.Id. MetaCommunication: Journal Of Communication Studies, 3(2). https://ppjp.ulm.ac.id/journal/index.php/MC/article/view/5445/4596
Hananto, B. A. (2019). Identitas Visual Digital Brand Dalam Sosial Media. Seminar Nasional Desain Dan Arsitektur (SENADA) 2019, 2, 56–61.
Horst, S. O., Järventie-Thesleff, R., & Perez-Latre, F. J. (2020). Entrepreneurial identity development through digital media. Journal of Media Business Studies, 17(2), 87–112. https://doi.org/10.1080/16522354.2019.1689767
Hyland-Wood, B., Gardner, J., Leask, J., & Ecker, U. K. H. (2021). Toward effective government communication strategies in the era of COVID-19. Humanities and Social Sciences Communications, 8(1), 1–11. https://doi.org/10.1057/s41599-020-00701-w
Iriantara, Y. (2019). Humas Pemerintah 4.0. Media Nusantara, 16(1), 13–26. http://ojs.uninus.ac.id/index.php/MediaNusantara/article/view/630
Lani, O. P., & Handayani, B. (2021). Peranan Humas Pemerintahan (Government Public Relations) dalam Menciptakan Reputasi Pemerintahan yang Baik. LONTAR: Jurnal Ilmu Komunikasi, 9(2), 130–140. https://doi.org/10.30656/lontar.v9i2.4071
Lombu, B. (2019). Manajemen media digital sebagai inovasi media pembelajaran di sekolah. Prosiding Seminar Nasional Manajemen …, September, 534–542. http://jurnal.ustjogja.ac.id/index.php/semnasmp2019/article/view/5595
Lubis, E. E. (2012). Peran Humas Dalam Membentuk Citra Pemerintah. Jurnal Ilmu Administrasi Negara, 12(1), 51–60.
Mutiah, T., Albar, I., Fitriyanto, & A.Rafiq. (2019). Etika Komunikasi Dalam Menggunakan Media Sosial. Global Komunika, 1(1), 14–24. http://ejournal.stikom-db.ac.id/index.php/processor/article/view/107/105%0Ahttps://core.ac.uk/download/pdf/287201763.pdf
Nugraha, A. R., Sjoraida, D. F., Erdinaya, L. K., & Komariah, K. (2020). Komunikasi humas pemerintahan kabupaten/kota di Jawa Barat melalui media digital Instagram. Jurnal Kajian Komunikasi, 8(2), 221. https://doi.org/10.24198/jkk.v8i2.26407
Nur, E. (2021). Peran Media Massa Dalam Menghadapi Serbuan Media Online. Majalah Ilmiah Semi Populer Komunikasi Massa, 02, 52. https://jurnal.kominfo.go.id/index.php/mkm/article/view/4198
Palapah, M. A. O. (2020). Instagram Activation as a part of University Public Relations Social Media Orchestration. Mediator: Jurnal Komunikasi, 13(2), 217–232. https://doi.org/10.29313/mediator.v13i2.6618
Patra, A. (2020). Produksi dan pengelolaan konten. PANTAREI, 4(2).
Prastowo, F. A. A. (2020). Pelaksanaan fungsi pokok humas pemerintah pada lembaga pemerintah. PRofesi Humas Jurnal Ilmiah Ilmu Hubungan Masyarakat, 5(1), 17. https://doi.org/10.24198/prh.v5i1.23721
Priambodo, M. J. (2021). Model Kepengayoman Sri Sultan Hamengku Buwono X Saat Pandemi Melalui Tuturan “Tidha-Tidha” Dalam Sapa Aruh. Widyaparwa, 49(2), 376–386. https://doi.org/10.26499/wdprw.v49i2.847
Priyatna, C. C., Prastowo, F. A. A., Syuderajat, F., & Sani, A. (2020). Optimalisasi teknologi informasi oleh lembaga pemerintah dalam aktivitas komunikasi publik. Jurnal Kajian Komunikasi, 8(1), 114. https://doi.org/10.24198/jkk.v8i1.26115
Rachman, M. A. (2019). Nilai, Norma dan Keyakinan Remaja dalam Menyebarkan Informasi Sehari-hari di Media Sosial. JIPI (Jurnal Ilmu Perpustakaan Dan Informasi), 4(1), 68. https://doi.org/10.30829/jipi.v4i1.4110
Ramadani, T. (2019). Pengelolaan Komunikasi Publik. Jurnal Good Governance, 15(1), 10–27. https://doi.org/10.32834/gg.v15i1.42
Ramadhani, R. W., Rakhman, F. R., & Prihantoro, E. (2020). Communication Strategy Development of LPP TVRI in Implementing Nawacita and Sustainable Development Goals. Mediator: Jurnal Komunikasi, 13(2), 263–277. https://doi.org/10.29313/mediator.v13i2.6499
Said, F., Andriyanto, D., Sari, R., & Gata, W. (2020). Perancangan Validasi Permohonan Narasumber Pada Sistem Informasi Permohonan Narasumber Menggunakan Finite State Automata. Paradigma - Jurnal Komputer Dan Informatika, 22(2), 189–196. https://doi.org/10.31294/p.v22i2.8157
Sihabudin, A. (2013). Literasi Media Dengan Memberdayakan Kearifan Lokal. Jurnal Communication, 4(2), https://news.ge/anakliis-porti-aris-qveynis-momava.
Silalahi, U. (2004). Komunikasi Pemerintahan: Mengirim dan Menerima Informasi Tugas Dan Informasi Publik. Jurnal Administrasi Publik, 3(1), 36–54.
Stafford, R. (2022). Dakwah dalam Perspektif Organisasi Produksi (Studi : Konten Video Keislaman Youtube Bayt Al-Quran). Jurnal Ilmu Komunikasi Dan Dakwah Meyarsa, 3(1), 37–51.
Susanto, E. H. (2017). Media Massa, Pemerintah dan Pemilik Modal. Jurnal ASPIKOM, 1(6), 477. https://doi.org/10.24329/aspikom.v1i6.53
Sutarsih. (2010). Sapa Aruh: Stategi Pemerssatu Bangsa Dan Pemerkaya Bahasa. Seminar Nasional Pemertahanan Bahasa Nusantara, 244–248.
Tulung, A. A., Suskarwati, S. ulya, & Abinta, V. C. (2021). Instagram Sebagai Media Government Public Relations Kementerian Komunikasi Dan Informatika Di Masa Pandemi Covid 19. Commed : Jurnal Komunikasi Dan Media, 5(2), 137–153. https://doi.org/10.33884/commed.v5i2.3667
Untari, D. T., Satria, B., Fikri, A. W. N., Nursal, M. F., & Winarso, W. (2020). Technology, social media and behaviour of young generation in Indonesia; a conseptual paper. International Journal of Scientific and Technology Research, 9(4), 986–989.
Valerisha, A., & Putra, M. A. (2020). Pandemi Global Covid-19 Dan Problematika Negara-Bangsa: Transparansi Data Sebagai Vaksin Socio-Digital? Jurnal Ilmiah Hubungan Internasional, 0(0), 131–137. https://doi.org/10.26593/jihi.v0i0.3871.131-137
Winata, S. V. (2016). Perancangan Standard Operating Procedure (Sop) Pada Chocolab. Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 1(1), 77–86.
Yuri Rahmadhani. (2017). STRATEGI BRANDING PORTAL ONLINE WWW.TRIPRIAU.COM DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS SEBAGAI PORTAL ONLINE PARIWISATA PROVINSI RIAU. JOM FISIP, 4(1), 1–15.
Yusantiar, R., & Soewardikoen, D. W. (2018). Perancangan Identitas Visual untuk Promosi Pariwisata Kabupaten Rembang. ANDHARUPA: Jurnal Desain Komunikasi Visual & Multimedia, 4(02), 207–220. https://doi.org/10.33633/andharupa.v4i02.1626
Yusuf, I. A. (2011). Media Lokal dalam Konstelasi Komunikasi Politik di Daerah. Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 14(3), 297–316.
DOI: https://doi.org/10.29313/mediator.v15i2.10705
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License