Sosialisasi Anak dalam Majalah “Bobo”
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Baran, Stanley J. Dan Dennis K. Davis. 2000. Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future. 2nd edition. Canada: Wadsworth.
Fannoy, Steven W. 2001. 10 Anugerah Terindah untuk Ananda. Bandung: Kaifa.
Hedebro, Goran. “Teori Komunikasi dan Perubahan Sosial”, dalam Jurnal Komunikasi (ISKIIkatan Sarjana Komunikasi Indonesia), Vol. 1 No. 2, April-Juni 1993.
Ibrahim, Idi Subandy. “Sketsa Dunia Anak di Media Anak: Komodifikasi Impian Orangtua di Pentas Kebudayaan Pop”, dalam Jurnal Ikatan Sarjana Komunikasi Indonesia. Vol. VI/November 2001.
Lowenthal, Leo. 1953. Biographies in Popular Magazines. Dalam Berelson, Bernard dan Morris Janowitz (eds.). Reader in Public Opinion and Communication, hlm. 289-298. New York, USA: The Free Press of Glencoe.
Monks, F.J., A.M.P. Knoers dan Siti Rahayu Haditono. 2002. Psikologi Perkembangan: Pengantar dalam berbagai Bagiannya. Cetakan 14. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
Rakhmat, Jalaluddin. 1992. Psikologi Komunikasi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Straubhaar, Joseph dan Robert LaRose. 2000. Media Now: Communication Media in the Information Age. USA: Wadsworth.
Tubbs, Stewart L. dan Sylvia Moss. 1996. Human Communication: Konteks-Konteks Komunikasi. Buku Kedua. Terjemahan Deddy Mulyana dan Gembirasari. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
DOI: https://doi.org/10.29313/mediator.v8i1.1235
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License