Instagram Activation as a part of University Public Relations Social Media Orchestration
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afrilia, A. M. (2018). Personal Branding Remaja di Era Digital. Mediator: Jurnal Komunikasi, 11(1), 20–30. https://doi.org/10.29313/mediator.v11i1.3626
Annesia, F. Z. (2018). Gaya Bahasa Dan Fungsi Bahasa Caption Pada Akun Gosip Di Instagram.
Ardianto, E. (2011). The Book of Public Relations. Simbiosa Rekatama Media.
Assegaff, S. (2017). Evaluasi Pemanfaatan Media Sosial sebagai Sarana Knowledge Sharing. Jurnal Manajemen Teknologi, 16(3), 271–293. https://doi.org/10.12695/jmt.2017.16.3.4
Bambang Dwi Atmoko. (2012). Instagram Handbook. In Jakarta: PT. TransMedia.
Bhariatta, E. C., Rufaidah, I. N., & Adnina, M. R. (2019). Jual Beli Followers , Likes , Viewers Di Instagram. El-Qist, 9(1), 1.
Dagun, S. M. (2006). Kamus Besar Ilmu Pengetahuan. : Lembaga Pengkajian Kebudayaan Nusantara.
Daymon, C., & Holloway, I. (2010). Qualitative research methods in public relations and marketing communications: Second edition. In Qualitative Research Methods in Public Relations and Marketing Communications: Second Edition. https://doi.org/10.4324/9780203846544
Giantika, G. G. (2019). Pemanfaatan Blog Pribadi Di Instagram Sebagai Media Komunikasi Parenting (Studi Deskriptif Kualitatif Akun Instagram @annisast). Jurnal Komunikasi. https://doi.org/10.31294/jkom.v10i1.4707
Ii, B. A. B. (2016). ke jejaring sosial yang lain. Gambar 2.1 Tampilan aplikasi Instagram dari Web. (. 13–39.
Kusuma, D. F., & Sugandi, M. S. (2019). Strategi Pemanfaatan Instagram Sebagai Media Komunikasi Pemasaran Digital Yang Dilakukan Oleh Dino Donuts. Jurnal Manajemen Komunikasi, 3(1), 18. https://doi.org/10.24198/jmk.v3i1.12963
Lib, E. D. U., & Prakoso, A. A. (2019). Penggunaan Hashtag Pada Akun Instagram Perpustakaan Universitas Gadjah Mada. Penggunaan Hashtag Pada Akun Instagram Perpustakaan Universitas Gadjah Mada, 9(1), 54–66. https://doi.org/10.17509/edulib.v9i1.15504
Mahendra, B. (2017). Eksistensi Sosial Remaja Dalam Instagram (Sebuah Perspektif Komunikasi). Jurnal Visi Komunikasi.
Mulyana, D. (2001). Metodologi Penelitian Kualitatif: Paradigma Baru Ilmu Komunikasi dan Ilmu Sosial Lainnya. In Bandung: PT remaja Rosdakarya.
Oliver, S. (2008). Public Relations Strategy (2nd ed.). Strategic Direction. https://doi.org/10.1108/sd.2008.05624eae.001
Remaja, D. I. K. (2017). MOTIF PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM. April, 51–65.
Rohadian, S., & Amir, M. T. (2019). UPAYA MEMBANGUN CUSTOMER ENGAGEMENT MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM. Journal of Entrepreneurship, Management and Industry (JEMI). https://doi.org/10.36782/jemi.v2i4.1925
Sakti, B. C., & Yulianto, M. (2013). Penggunaan Media Sosial Instagram Dalam Pembentukan Identitas Diri Remaja. Interaksi-Online.
Salbino, S. (2014). Buku Pintar Gadget Android Untuk Pemula. Kunci Komunikasi.
Soemirat, S., & Ardianto, E. (2019). Dasar-Dasar Public Relations. Remaja Rosdakarya.
Sudrajat, D., & Moha, I. (2019). Ragam Penelitian Kualitatif. https://doi.org/10.31227/osf.io/jaxbf
Supriadi, Y. (2017). Komunikasi Politik DPRD Dalam Meningkatkan Peran Legislasi di Kota Bandung. Mediator: Jurnal Komunikasi, 10(1), 25–36. https://doi.org/10.29313/mediator.v10i1.2119
Supriyadi, S. (2017). Community of Practitioners: Solusi Alternatif Berbagi Pengetahuan antar Pustakawan. Lentera Pustaka: Jurnal Kajian Ilmu Perpustakaan, Informasi Dan Kearsipan, 2(2), 83. https://doi.org/10.14710/lenpust.v2i2.13476
Sutopo, H. B. (2006). Metode Penelitian Kualitatif: Teori dan Aplikasinya dalam Penelitian. Jakarta: Bumi Aksara.
Xie, Q., Neill, M. S., & Schauster, E. (2018). Paid, Earned, Shared and Owned Media From the Perspective of Advertising and Public Relations Agencies: Comparing China and the United States. International Journal of Strategic Communication. https://doi.org/10.1080/1553118X.2018.1426002
Yoni, N. L. K. D. P., Pascasrani, N. N., & Joni, I. D. A. S. (2015). Strategi Komunikasi Melalui Media Sosial Dalam Pembentukan Citra Balebengong Sebagai Media Jurnalisme Warga. E-Journal Medium.
Zakirah, D. M. A. (2018). Mahasiswa dan Instagram (Study Tentang Instagram Sebagai Sarana Membentuk Citra Diri di Kalangan Mahasiswa Universitas Airlangga). Jurnal S1 Sosiologi FISIP Universitas Airlangga, 1–21.
DOI: https://doi.org/10.29313/mediator.v13i2.6618
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License