Page Header

User
  • MEDIATOR INDEXED BY:

 

  • HOME
  • EDITORIAL TEAM
  • PEER REVIEWER
  • FOCUS AND SCOPE
  • AUTHOR GUIDELINES
  • REVIEWER GUIDELINES
  • PUBLICATION ETHICS
  • LETTER OF ORIGINALITY
  • EDITORIAL POLICIES
  • ONLINE SUBMISSION

 

MEDIATOR TOOLS


 

 

 

 

IN COLLABORATION WITH



SUPPORTED BY

 

About The Author

Dedy Djamaluddin Malik
Ketua Sekolah Tinggi Ilmu Komunikasi (Stikom) Bandung
Indonesia

Ketua Sekolah Tinggi Ilmu Komunikasi (Stikom) Bandung dan Redaktur Pelaksana Jurnal Ikatan Sarjana Komunikasi Indonesia (ISKI). Konsultas Public Relations (PR) dan komunikasi ini dilahirkan di Bandung, 25 Desember 1957. Jenjang pendidikan strata satunya diselesaikan pada Jurusan Jurnalistik Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Padjadjaran (Fikom Unpad) Bandung (1983). Tahun 1987, melanjutkan studinya pada Program Pascasarjana Unpad, Bidang Kajian Utama Komunikasi. Pernah menjabat Kepala Humas Universitas Pasundan (1984-1986), editor CV Remaja Karya, Bandung (1984), Ketua Bidang Penerbitan dan Publikasi ISKI (1996-2000), dan Staf Pelaksana Communication and Information Consultans (COMINFO). Buku-buku yang pernah diterjemahkan antara lain: Siapa Maududi karya Maryam Jameelah (Penerbit Risalah Bandung, 1983), Hubungan Masyarakat karya H. Frazier Moore (CV Remaja Karya Bandung, 1987), Komunikasi Internasional (bersama Jalaluddin Rakhmat dan Mohammad Shoelhi, PT Remaja Rosdakarya Bandung, 1993), dan Etika Komunikasi karya Richard L. Johannesen (bersama Deddy Mulyana, PT Remaja Rosdakarya Bandung, 1996). Buku yang sudah ditulisnya antara lain Zaman Baru Islam Indonesia (bersama Idi Subandy Ibrahim, Zaman Wacana Mulia, 1999). Pernah mengajar di beberapa perguruan tinggi di Bandung, antara lain di IAIN Sunan Gunung Jati, Fikom Universitas Islam Nusantara (Uninus), dan Fisip Unpas. Tulisan-ulisannya sering menghiasi beberapa penerbitan surat kabar dan majalah.

Notifications
  • View
  • Subscribe
Donations
Font Size

Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Article Tools
Abstract
Print this article
Indexing metadata
How to cite item
Finding References
Email this article (Login required)
Email the author (Login required)
Related Items
  • Author's work
  • Related studies
  • Book reviews
  • Pay-per-view
  • Surveys
  • Soc sci data
  • Social theories
  • Book searches
  • Databases
  • Relevant portals
  • Online forums
  • Legal materials
  • Government policy
  • Media reports
  • Web search
Hide Show all
Keywords Branding Strategy Culture Korean Wave Local Wisdom Marketing Communication Participatory Approach, Rural Development, Era of Reformation Political Branding Political Communication Prison Culture Residivist Streetwear Social Media city branding, cikapundung river’s revitalization, hexagone model, octagone model nanogone model. city branding, symbolic interactionism, tourism communication, Dayak village, Pampang convergence internal conflict, Organization Communication, LKB marketable branding, swot strategy, political marketing. narrative organic composition of capital short film strategy youtube
Current Issue Atom logo
RSS2 logo
RSS1 logo

.

Flag Counter

 

 

  • Home
  • About
  • Login
  • Categories
  • Search
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • E-Journal Unisba
Home > Vol 2, No 2 (2001) > Malik
Download this PDF file

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Bookmark and Share


 

   

 


Creative Commons License
This work is licensed under a 
Creative Commons Attribution 4.0 International License